Nyheter

Annonsene består, men mer på nye medier

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Verdens største annonsør har ingen ambisjoner om å skrinlegge reklamen på tv-skjermen og i de trykte mediene. - Vi bruker mer enn 35 milliarder kroner i året på trykk og tv. Det fortsetter å være viktig, men vi må bruke tilsvarende beløp på nett, mobile medier og andre nye kanaler, sier P&G-direktør Dina Howell.

Nå har hun store forventninger til Prism, det nye måleverktøyet for markedsføring i butikken, som Handelsbladet FK presenterte i nummer 33 i fjor: - Vi trenger svar på hva som virker og hva som ikke virker, hvor mye vi kunne ha solgt hvis det hadde virket, hvor trafikken gikk og hvor stor kjøpsandel det blir i hver kategori og hver kjede.

Powered by Labrador CMS