Nyheter

Arbeider for norsk merke

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

En lang rekke bransjefolk har gått sammen for å utvikle den nye merkeordningen for norsk mat. Målet er å styrke den norske matproduksjonen og gjøre det enklere for forbrukerne å velge norsk. Nå har arbeidsutvalget for den nye, norske merkeordningen - også omtalt som Godt Norsks Eftf - hatt det første møtet sitt. De er enige om at det eventuelt må bli ett merke, ikke en ordning med gradering eller .ere merker. - Etableringen står og faller på at matbransjen selv ser viktigheten og merverdien av slik merking, sier KSL Matmerk-sjef Gabriella Dånmark (bildet).

Powered by Labrador CMS