Nyheter

Årets kjøpmann lærer i London

BRYN I OSLO: Årets kjøpmann skal til London for å hente inspirasjon. I tillegg til heder og ære er premien en trendtur til Europas fremste by på butikkinnovasjon.

Publisert Sist oppdatert

- Butikken er det viktigste leddet i verdikjeden. Derfor er Årets kjøpmann et så bra tiltak, sier markedssjef Anne Jorunn Fjellheim i Procter & Gamble. - Det er i butikken slaget står om folk kjøper eller ei, og det er der det avgjøres om bransjen vår har en positiv eller negativ utvikling, sier hun.

INNOVASJON

Derfor stiller Procter & Gamble opp med premie til den som pekes ut som landets fremste kjøpmann. I tillegg til heder, ære og god PR, skal vinneren på tur til London for å lære og bli informert.

- Vi tar med vinneren til hovedkontoret vårt i London. Storbritannia er kanskje landet med den største innovasjonen i butikkleddet, sier Fjellheim.

- Produktinnovasjon skaper kategorivekst, men nye løsninger i butikk gir mersalg, sier hun, og mener en slik tur vil gi vinneren inspirasjon og faglig påfyll i hverdagen. Naturlig nok er det mer å lære på å reise sammen med Procter & Gamble, som samarbeider tett med kjedene, enn ved å ta en butikkrunde på egenhånd.

KONSERT

I tillegg til å se på innovasjon både på produkt og i butikk, legges det opp til at Årets kjøpmann også skal få med seg et sosialt høydepunkt. I forbindelse med en kampanje for Duracell og Pringles i år, satser Procter & Gamble på å fylle opp et fly med vinnere som skal på konsert. Hvem som opptrer, er ikke offentliggjort ennå, men Anne Jorunn Fjellheim varsler en internasjonalt kjent artist. MTV er med på arrangementet, der det også blir plass til Årets kjøpmann i publikum.

Det er ennå tid til å sende inn forslag på hvem som bør bli Årets kjøpmann. Siste frist er 31. januar.

Den som kåres, skal være en daglig leder i butikk, uavhengig av om tittelen er kjøpmann, franchisetager, direktør, disponent, butikksjef, bestyrer eller daglig leder. Alle kan komme med begrunnede forslag - til

tips@handelsbladet.no, i posten til Handelsbladet FK, Postboks 793 Sentrum, 0106 Oslo eller på fax 22348761.

Powered by Labrador CMS