Nyheter

Årets største suksesser

Bergene Melk, Zalo kjøkkenspray, energidrikken Red Bull og den islandske yoghurten Skyr er fire av produktene som blir trukket frem i en reportasje om årets største suksesser i Dagens Næringsliv lørdag.

Publisert Sist oppdatert

Bergene Melk har allerede kapret 18 prosent av storplatemarkedet og etter få måneder i markedet har melkesjokoladen allerede passert Nidars egne storselgere som Stratos og Crispo. Ifølge Nidar-ledelsen har utfordreren snust på førsteplassen til markedsleder Freia i enkelte butikker. - Vi har fått en kjempestart og nest størst i storplatemarkedet med stor margin. Vi er langt over prognosene og har allerede passert salget vi hadde regnet med for hele 2009, sier informasjonsrådgiver Marte Schomacker til Dagens Næringsliv.

Også Zalo kjøkkensprat har solgt godt. Siden lanseringen i september har Lilleborg solgt 150.000 sprayflasker. Red Bull vil ikke oppgi salgstall, men bekrefter stort salg. Den islandske yoghurtutfordreren Skyr har solgt 1,4 millioner begre, tilsvarende 40 millioner kroner siden lanseringen for få måneder siden. Ifølge Bent Myrdal i Q-Meieriene skal nye varianter av yoghurten sørge for at markedsandelen får fra fire til 20 prosent i løpet av tre år.

Powered by Labrador CMS