Nyheter

Bama lanserer nytt fruktkonsep

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Bama har lansert et nytt fruktkonseptet for kiosker og bensinstasjoner. Konseptet, som går under navnet Kulio, er et nytt varemerke for Bama, og er et uttrykk for selskapets ønske om å tilpasse seg publikums ønsker og handlemønster. I Kulio-konseptet står friskhet og fristende presentasjon i fokus. Frukt pakket i gjennomsiktige porsjonspakninger ledsages av en serviett og litt informasjon, og presenteres for forbrukeren i spesiallagede stativer. Porsjonsemballasjen får plass i hånden eller i bilens flaske- og koppeholder.? 80 prosent av nordmenn ønsker å spise mer frukt og grønnsaker. Men hittil har forbrukerne måttet ta turen innom kolonialbutikker for å kjøpe denne varegruppen. Nå gjøres frukt umiddelbart tilgjengelig i form av porsjonspakninger i kiosk- og bensinstasjonsmarkedet. Dette tror vi både publikum og utsalgsstedene vil sette pris på, sier markedssjef Magne Tuxen i Bama.500 utvalgte butikker innenfor Shell, Esso og Statoil samt Mix vil tilby Kulio i første omgang.

Powered by Labrador CMS