Nyheter

Bang, så dårlig

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Bang, og tv-seerne har byttet kanal. Danskene har kåret den aller mest irriterende tv-reklamen. Vinneren er kjent fra norske kanaler og norske butikker, også: Cillit Bang.

Du husker kanskje Barry Scott? Eller kanskje ikke. Du kjenner ham vel bedre dubbet på norsk som .omas Andersen. I Danmark ser han likeens ut, men heter Jakob Holm.

Det er næringslivs-nettstedet til avisen Berlingske Tidende, Business. dk, som har strakt ut en hånd til irriterte lesere, og godt over halvparten av dem har pekt ut Jakob og sprayflasken hans som det aller verste. Som en av leserne (som neppe liker bananer) sier det: - Jeg ville heller kjøpe ti kasser kondomer med banansmak, en pall med hemorroidekrem og 48 pakker med voksenbleier enn en flaske Cillit Bang.

Marketingdirektør Mikkel Pilemand i Reckitt Benckiser, derimot, han lar seg slett ikke irritere. - Det verste som kan skje er at man ikke får noen oppmerksomhet, sier Pilemand til Business.dk.

Nettstedet Oohnasty.com presenterer for øvrig hele livshistorien til Bang-selger Barry Scott, sønn av fondueselger og OL-mester i hoppestokk Scott Scott - som døpte produktet «Cillit» fordi det er det gamle, aboriginske ordet for «Jif». Og liker du reklamen, finner du både hardcore- og techno-mixer på Youtube.

Powered by Labrador CMS