Nyheter

Besøksrekord på Norges største kjøpesenter

Nærmere 51 000 mennesker var innom i løpet av de 17 timene Strømmen Storsenter var åpent sist fredag.

Publisert Sist oppdatert

Den amerikanske Black Friday-tradisjonen har fått en stadig sterkere posisjon i Norge de siste årene. Til tross for at Strømmen Storsenter har valgt å legge seg på en relativt nøktern markedsføringsstrategi sammenlignet med andre aktører, har besøket og omsetningen på dagen etter amerikanernes Thanksgiving økt jevnt og trutt.

– I 2014 ble det omsatt for drøye 15 millioner kroner på Black Friday på Strømmen, mens det i fjor var mer enn det dobbelte. Da var det 43 000 mennesker innom senteret, men i år har det vært enda flere, sier senterdirektør Per Kr. Trøen i en pressemelding.

Hele 51.044 personer hadde var innom Storsenteret på Black Friday 25. november i år.

– Kundene virket å være veldig godt forberedt, og de hadde god oversikt over hvilke tilbud de var på jakt etter. Når det gjelder hvilke butikker som har vært populære har det vært et stort spenn, men både mote, interiør, elektro og de typiske ungdomsbutikkene har vært godt besøkt gjennom hele dagen, og veldig mange meldte i natt om rekordomsetning under årets Black Friday sier senterdirektøren.

I den amerikanske handelsstanden har Black Friday-salget tradisjonelt blitt sett på som en indikator på hvordan julehandelen vil arte seg. Trøen hos Strømmen Storsenter sier at denne teorien også kan stemme godt i Norge.

– Black Friday har på mange måter blitt startskuddet for julehandelen, og sånn sett får vi håpe at omsetningen denne dagen også er en temperaturmåler for årets julehandel, sier han.

Powered by Labrador CMS