Nyheter

Blue Dragon over grossist

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Nå går Norges mest solgte autentiske asiatiske merke over grossist. Fra 1. september overtok Haugen-Gruppen AS ansvaret og eierskapet for Blue Dragon i Norge. Navnet stammer opprinnelig fra det kinesiske symbolet som betyr hell og lykke.Blue Dragon startet i 1977 med fem produkter fra det kinesiske kjøkken: Wok-sauser, grønnsaker og nudler. I dag har merket komplette og autentiske serier innen både det kinesiske, thailandske, japanske og vietnamesiske kjøkken. De fem første kinesiske produktene som fantes på markedet, er faktisk fortsatt blant bestselgerne i Blue Dragons sortiment i dag, forteller Haugen-Gruppen.

Powered by Labrador CMS