Nyheter

Bønder er stjerner i ny Gilde-reklame

Norske bønder er hovedpersoner i den nye reklamefilmen fra Gilde. En sauebonde fra Sogndal, en svineprodusent fra Steinkjer og en storfebonde fra Sel er valgt ut til å representere den norske bonden og det norske kjøttet.

Publisert Sist oppdatert

- Kun halvparten vet at Gilde er hundre prosent norsk. Derfor er det viktig for oss å formidle dette, fordi dette er unikt for Gilde. Alt kjøtt som er merket med Gilde kommer fra norske gårder og norske dyr. I reklamefilmen får vi se hvordan dette værharde, langstrakte landet med sitt kalde klima er selve basisen for å få frem kjøtt av høy kvalitet, levert av stolte norske bønder, sier marketingdirektør i Nortura, Silja Vestad i en pressemelding.
18 000 bønder i Norge er Nortura-bønder. Disse leverer blant annet gris, sau og storfe til Nortura. - De aller fleste vet hva Gilde er, men ikke alle vet at Gilde er norske bønders egen merkevare. Å drive med dyrehold og gårdsbruk i Norge er et viktig og hardt arbeid. Derfor synes vi det er fint at vi i reklamefilmen møter tre ulike, norske bønder som på hver sin måte forteller hvordan de er stolte av å levere norsk kjøtt av høy kvalitet til Gilde-merket, sier Vestad.
Tre bønder fra ulike deler av landet er valgt ut til å være med i reklamefilmen fra Gilde. Svineprodusent Rigmor Hustad fra Steinkjer, sauebonde Gunner Henjum-Reppen fra Sogndal og storfebonde Terje Jonny Sveen fra Sel.

Powered by Labrador CMS