Nyheter

«Brutalt» i bransjen

«COWBOY»: Tine-saken viser den b t l i k li h t i d li rebransjen. Det gjelder ikke b en cowboybransje, ifølge Chri katen.

Publisert Sist oppdatert

Regjeringsadvokaten benyttet den siste uken i Tine-saken til å gå til frontalangrep på hele dagligvarebransjen. Advokat Christian Lund, som er prosessfullmektig for Konkurransetilsynet, levner ikke bransjen stor ære i forhold til den nye konkurranseloven som kom i 2004.

- Ikke forberedt på loven

- Dagligvarebransjen i 2004 var neppe forberedt på den nye konkurranseloven. Det er en forsiktig måte å si det på, uttalte Lund i Oslo tingrett.

- Dagligvarebransjen er en cowboybransje. Tine er en del av denne bransjen, og en dominerende aktør som ikke har klart å håndtere den nye loven, ifølge Lund. Han mener dokumentasjonen i saken som førte til gebyr fra Konkurransetilsynet, viser den brutale virkeligheten i dagligvarebransjen.

Konkurransetilsynets advokater grep fatt i at Tines advokat Magnus Hellesylt fremstiller Tine som den store taperen i saken, som bare svarte på kundenes forespørsler, som fikk urimelig medieomtale etter at Ica snakket usant, som tapte både omsetning og omdømme og som ble utsatt for kritikkverdig ø ransetilsynet.

- Jeg fikk ø av at advokat vokat for et off prosedyreadv en viss mang å ø Christian Lu Tines praksis

- Tikkende b

- Tines forre ø kende bombe ø å plodere. Tine for å skifte ut Tine-produk bare argumen ter skal inn, å skal ut. Det e å frem lønnsom som domin særlig aktsom jeg at salgskor preg av. De ti ø forutsetning a Synnøve Find

Også he fra Tines ad Remas ønsk verandørkon sjon foran etablering i N fikk det glatt av Regjering ø ø ø

ø ø ø å ø

ø ø

Powered by Labrador CMS