Nyheter

Burger King med vekstambisjoner

Umoe Restaurant Group og Burger King Worldwide har inngått en master franchise-avtale for det skandinaviske markedet, og har store vekstambisjoner.

Publisert Sist oppdatert

Målet er en markant økning av antall Burger-King-restauranter i Norge, Sverige og Danmark. Fra nyttår blir Umoe Restaurant Group den nye hovedkontakten og serviceleverandøren for alle eksisterende franchisetakere i Norge, Sverige og Danmark. Dagens franchisetakere vil fortsette å eie og drive eksisterende restauranter.

Dette skal være starten på et ambisiøst vekstprogram for det skandinaviske markedet, og de to avtalepartnerne skriver i en pressemelding at det skal bli langt flere restauranter enn dagens 138. Umoe Restaurant Group leter nå etter både lokaler og nye medarbeidere som kan bidra til å bygge Burger King-merkevaren.

– Vi har i løpet av 24 år lykkes med å utvikle en sterk merkevare for Burger King i Norge, og ser med spenning på muligheten til å ekspandere i våre naboland, Sverige og Danmark, sier Karen Kvalevåg, administrerende direktør i Umoe Restaurant Group.

Burger King internasjonalt er overbevist om at det nye samarbeidet med King Food vil styrke merkevaren i hele det nordiske markedet. Umoe Restaurant Group driver i dag 36 av Burger King-restaurantene i Skandinavia, henholdsvis 32 i Norge og fire i Sverige. Dette skjer gjennom datterselskapet, King Foods. Umoe-konsernet er Skandinavias største restaurantaktør, og har franchiserettigheter til merker som Starbucks, TGI Friday og Burger King.

Powered by Labrador CMS