Reåpnet: Mandag sist uke kunne butikksjef Frank Pettersen (ytterst til venstre) åpne dørene til Europris i Moss etter ombygging. Her med åtte av totalt femten ansatte på åpningsdagen.

Nyheter

Bygget om butikken

Da stigende smittetall førte til at store deler av Østlandet gikk i lockdown og Europris i Moss måtte stenge dørene, valgte kjøpmannen å bruke tiden fornuftig.

Publisert Sist oppdatert

– Vi hadde ombyggingsplaner klare. Da handlestoppen kom, kunne vi bare ta fram byggeplanene og sette i gang, sier butikksjef Frank Pettersen, som mandag sist uke kunne åpne dørene for kundene igjen.

Shop in shop

Med sine 2850 kvadratmeter, er butikken i Midtveien i Moss én av kjedens aller største. Nå er den også den mest moderne, med alt det siste av innredning og oppdateringer.

– Det vi har gjort, er å optimalisere Europris-konseptet, med mer «shop in shop». Tidligere var lokalene mer åpne. Nå er de fleste avdelingene blitt litt smalere, mens en stor avdeling med sommervarer er blitt litt større. I Europris er det alltid sesong for noe, og med dette grepet har vi fått større plass til sesongvarene. Vi får vist fram varene på en bedre måte, og handleopplevelsen blir også større, mener butikksjefen, som har ledet Europris i Moss de siste 21 årene.

Dagligvarer bidrar

Selv om feiringen av reåpningen var tonet kraftig ned av smittevernhensyn, ble det fristet med flere gode tilbud på hverdagsvarer.

– Hvor viktig er dagligvaresalget for dere?

– Det er viktig! Vi er veldig avhengige av dagligvareomsetningen, og da tenker jeg ikke første og fremst på mat og drikke, men vask- og hygieneprodukter. Men matvarer utgjør også en viktig kategori, understreker han.

– Ettersom vi er en såkalt Europris pluss, har vi flere frysedisker. I tillegg har vi litt ferskvarer, for eksempel pølser.

Iceland-produkter

– Og i frysediskene har dere Iceland-produkter?

– Det stemmer, vi var en av pilotbutikkene da det skulle prøves ut i Europris. De varene rusler og går, og er et fint tillegg til det øvrige sortimentet. Jeg opplever at Iceland-produktene trekker egne kunder til butikken. Noen er rett og slett glade i engelske produkter, kanskje har enkelte av dem studert i Storbritannia og lagt til seg nye vaner, sier butikksjefen, som trives med å jobbe i en butikk med bredt vareutvalg.

– Det er alltid noe nytt som skjer, og det gjør det morsomt å være på jobb.

Les hele saken i tirsdagens papiravis!

Powered by Labrador CMS