Nyheter

Catzy dobler i jubileumsåret

Catzy feirer 30 år i dagligvaren og dobler porteføljen med de to nye produktene Catzy Clay og Catzy Varmebeskyttende Spray.

Publisert Sist oppdatert

Catzy hårmousse ble lansert i dagligvaren i 1985 under slagordet «The Catzy Look», og har en stor del av skylden for 80-tallets mange hårreisende frisyrer. 30 år senere har høyden på norske kvinners hårfrisyre minket betraktelig, men hårstylingprodukter har fremdeles en viktig plass på baderomshylla.

Catzy har måtte tåle mye konkurranse opp gjennom årene fra store utenlandske aktører.

­– Men Catzy har likevel klart å holde seg i toppsjiktet. Da stylingkategorien gikk kraftig tilbake i fjor var Catzy det eneste merket med vekst uten produktlanseringer i tillegg. I desember 2014 hadde vi all time high på mousse med en markedsandel på 49 prosent, sier produktsjef Marte Nordal.

Med et godt fjorår har Catzy ytterligere ambisjoner for 2015, hvor de også kommer med to nye produkter.

– Vi dobler jo faktisk porteføljen vår i år, fra to til fire produkter, sier Nordal.

I februar lanseres Catzy Clay og Catzy Varmebeskyttende Spray. – Selv om krem/voks er det største stylingsegmentet i flere kjeder er det her kun tre-fire varianter. Med Catzy clay vil vi tilføre kategorien et produkt av god kvalitet til en litt lavere pris. Dessuten har den en fantastisk god kokoslukt. Varmebeskyttende spray er også en trend som vi ser er stor i faghandel, og som forbrukerne ønsker i dagligvare. I tillegg til å beskytte mot varmeapparater inneholder vår varmebeskyttende spray også arganolje som beskytter håret, forteller Nordal.

Skal vi tro Nordal kommer du garantert til å legge merke til Catzy i jubileumsåret 2015.

– Vi har den største lanseringen og mediepakken på Catzy noen gang, og har lagt en spennende og nytenkende lanseringsplan. I motsetning til mange av konkurrentene kan vi kaste oss raskt rundt og tilpasse oss den norske forbrukeren. Vi vil nå ut til den norske nabojenta, og nå også nabogutten. Vi er ikke så opptatt av stort Hollywood-hår, men hverdagslooken, sier Nordal.

Powered by Labrador CMS