Nyheter

Coca-Cola inviterer til kork-konkurranse

De små slagordene inni Coca-Cola-korkene har eksistert i Norge siden 1974. Nå skal markedskampanjen fornyes. Coca-Cola arrangerer en forbrukerkonkurranse på sin Facebook-side hvor man kan være med og bestemme hva som skal stå i korken.

Publisert Sist oppdatert

De nye slagordene, eller gorkene som Coca-Cola kaller dem, skal være på engelsk, og maks 20 tegn inklusive mellomrom. Coca-Cola vil velge ut de 64 beste gorkforslagene, som skal både på Coca-Cola og nå også Coca-Cola zero glassflaskene.

– Vi vet at gorkene er svært populære i Norge, og vi har allerede fått inn flere hundre forslag på Facebook. Det er gøy å se at de fortsatt engasjerer, selv etter så mange år, sier Anne Marit Ihlen, som er markedsansvarlig for Coca-Cola i Norge.

Nytt av året er at gorkene også skal brukes i Sverige.

– Sverige har kun hatt vanlige korker før, og de er helt ukjente med fenomenet gork, hvor det står noe morsomt inni korken. Det blir spennende å se hvordan de mottar det, sier Anne Marit, som presiserer at konkurransen kun er i Norge.

– Svenskene får ikke være med og bestemme gorkene i denne omgangen, det får nordmennene ta seg av. Siden de samme gorkene skal brukes i begge land må de være på engelsk, men vi ser at flere av dagens forkortelser og ord og uttrykk er på engelsk også i dagligtale, så vi tror det vil passe fint, sier Ihlen.

Powered by Labrador CMS