Nyheter

Coca-Colas nye strategi allerede utprøvd i Norge

I går lanserte Coca-Cola sin nye merkevarestrategi, som Norge har vært testmarked for.

Publisert Sist oppdatert

I går lanserte Chief Marketing Officer hos Coca-Cola Company, Marcos de Quinto, en ny global «One Brand» merkevarestrategi i Paris. For første gang samles alle Coca-Cola variantene under samme merkevareparaply gjennom den verdensomspennende kampanjen «Taste the Feeling».

Ved å kommunisere Coca-Cola, Coca-Cola zero, Coca-Cola light og Coca-Cola life som én ikonisk merkevare samles de ulike merkevarene under paraplyen til verdens mest kjente drikkevare.

«Taste the Feeling» tar i bruk universell historiefortelling og hverdagsøyeblikk for å knytte seg opp mot forbrukere over hele verden.

«Taste the Feeling» skal rulles ut i alle markeder globalt, i løpet av 2016 og 2017. Men «One Brand»-strategien ble lansert i noen testmarkeder allerede i 2015, og Norge har vært pilotmarked. Første gangen vi vil se «Taste the Feeling» i Norge er i forbindelse med Ungdoms-OL på Lillehammer, der Coca-Cola er hovedsamarbeidspartner. Reklamefilmen «Anthem» går på luften i Norge i dag, onsdag 20.januar.

Kampanjemateriell med reklamefilmer og bilder er tilgjengelig på:

www.coca-colacompany.com/tastethefeeling

Powered by Labrador CMS