Coop øker satsingen på norsk fotball, og tredobler satsingen på kvinnesiden for å utjevne forskjeller.

Nyheter

Coop øker satsingen på norsk fotball

I en tid der idretten møter store korona-utfordringer, er Coop glad for å kunne fortsette sin støtte til folkesporten. I en ny avtale forlenges Coops sponsorengasjement rettet mot norsk bredde- og toppfotball ut 2021.

Publisert Sist oppdatert

– Å støtte fotballen er særlig viktig i disse korona-tider, der mange barn og unge har et stort behov for det fellesskapet idretten kan gi. For Coop er lokal tilhørighet svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge, sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge i en pressemelding.

Coop er stolte over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de kommende årene, og tredobler nå sin satsing på kvinnesiden for å bidra til å utjevne forskjeller.

– At Coop ikke bare fortsetter, men også øker satsingen på kvinnefotballen er fantastisk. Å ha en samarbeidspartner som står opp for oss både i hverdagen og i den krevende situasjonen vi nå befinner oss i, er helt uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med Coop Prix i spissen med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner i en melding.

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.

– Det er fantastisk med slike støttespillere som Coop. I en krevende situasjon viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen. Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp.

Powered by Labrador CMS