Det nye Konseptet til Coop Prix, som baserer seg på det eksisterende slagordet «Fort gjort», ble lansert lørdag 12. juni. Foto: Coop

Nyheter

Coop Prix har lansert nytt reklamekonsept

«Hvis verdens treigeste skapning skulle velge et sted å handle, ville valget falt på Coop Prix». Det er utgangspunktet for det nye reklamekonseptet til dagligvarekjeden, der handelen er fort gjort.

Publisert Sist oppdatert

Hovedrollen i filmen er et dovendyr. Filmen viser hvordan verdens treigeste fyr får handelen unnagjort i en fei hos kjeden.

– Coop Prix hadde behov for å tydeliggjøre posisjonen sin som den effektive nabolagsbutikken – og ikke minst et ønske om å skille seg ut og få oppmerksomhet i en støyende kategori der lavpris dominerer, sier markedssjef Maria Skundberg i Coop Prix i en pressemelding.

Filmen er ett uttak i et langsiktig merkevarebyggende konsept, som skal leve lenge i mange kanaler. I første omgang blir dovendyret å se i både emosjonelle og salgsfremmende uttak på TV, online video, sosiale medier og i butikk. I tillegg vil han by opp til dans på Snapchat, der han vil få en egen linse.

– Siden vi ikke har budsjetter til å rope høyest, så vi viktigheten av et ekstremt enkelt budskap som først og fremst skaffet oss oppmerksomhet. Vi har, som alle andre merkevarer mye på hjertet, men det var forløsende for oss å innse at oppmerksomheten knyttet til oss som avsender faktisk var viktigere enn å si alt vi ville, sier Skundberg.

Filmen er produsert av Einar Film, med regissør Filip Nilsson. Dovendyret er utviklet av svenske Swiss. Det nye Konseptet til Coop Prix, som baserer seg på det eksisterende slagordet «Fort gjort», ble lansert lørdag 12. juni

– Vi er veldig fornøyde med å skjære konseptet ned til kjernen, og komme ut med et såpass enkelt budskap. Å legge til rette for en effektiv og hyggelig handel er det Coop Prix skal være best på, og med dovendyret håper vi at alle skal få med seg nettopp det, sier kundeansvarlig og strategisk rådgiver i Anti, Tom André Engli Storsveen.

Powered by Labrador CMS