Nyheter

Coop: rekord for Rosa sløyfe

Årets Rosa sløyfe-aksjon er slutt, og Coop jubler for å ha klart å samle inn 2,85 millioner kroner til brystkreftsaken - en dobling av innsamlingsbeløpet fra i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Coops bidrag til årets Rosa sløyfe-aksjon har vært å gi tre kroner for hver solgte vare av utvalgte hygieneprodukter og fire kroner for hvert solgte par rosa engangshansker. I tillegg har Coop solgt rosa sløyfer i alle sine butikker. Inntektene fra sløyfe-salget går uavkortet til aksjonen. I sum bidrar Coop i år med 2,85 millioner kroner.

- Årets aksjon har vært en formidabel suksess. Med 2,85 millioner kroner i donasjon må dette være den største aksjonen i dagligvarehandelen noen sinne. Tusen takk til alle kunder som har kjøpt Rosa sløyfe-produkter og støttet en veldig viktig sak, sier en glad sponsorsjef Vegard Hansen i Coop Norge Handel i en pressemelding. Coop samarbeider med Kreftforeningen fordi de mener det er relevant for dem som tilbyder av mat og sportsutstyr. - Coop satser sterkt på sunnhet og helseforebygging, og Rosa sløyfe er en avholdt kampanje blant våre kunder og ansatte, sier Hansen. - Coop er blant de største bidragsyterne til Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Deres bidrag gjør en forskjell for de rundt 2 800 kvinnene som hvert år rammes av sykdommen, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen. Rosa sløyfe har ved årets aksjon som mål å få inn 17 millioner kroner. Pengene går til forskning på personlig tilpasset brystkreftbehandling slik at færre blir overbehandlet.

Powered by Labrador CMS