Nyheter

Coop satser på artisten Tini

Coop Norge har inngått samarbeid med Magne Furuholmens produksjonsselskap Voxwatch Music om å lansere Tini på det norske musikkmarkedet.

Publisert Sist oppdatert

Coop ser et stort potensiale i sangtalentet fra Kristiansand og satser sterkt på albumet «Undo My Heart» som lanseres 6. oktober. Dette er første gang Coop inntar rollen som plateselskap.

Tini Flaat Mykland (26) signerte i februar 2013 avtale med Magne Furuholmens britiske produksjonsselskap Voxwatch Music og har siden da jobbet med sitt debutalbum i Kensaltown Studio i London.

– Tini er en fantastisk artist som vi gleder oss til å samarbeide med. I tillegg til å gjøre det flotte albumet «Undo my Heart» tilgjengelig for våre 1,4 millioner medlemmer og kunder i Coop-butikkene fra 6. oktober, kommer vi til å markedsføre albumet i alle kanaler. Ingen skal unngå å legge merke til denne lanseringen, sier direktør for faghandel Geir Inge Stokke i Coop Norge.

– Eksponering i butikk og media er ofte forbeholdt oss etablerte artister, jeg synes derfor det er veldig friskt av Coop å våge å satse så stort på et ungt, nytt talent. For mange av oss er CD-formatet fremdeles en foretrukket måte å lytte til musikk på, og gjennom dette unike samarbeidet med Coop får en utpreget album-artist som Tini mulighet til å finne sitt publikum, sier Magne Furuholmen.

Powered by Labrador CMS