Nyheter

Coop storselger hotellsenger

På ett år har Coop økt salget av hotellrom med over 60 prosent. Forbrukersamvirket er dermed i ferd med å bli ett av Norges største reisebyrå, skriver Nationen.

Publisert Sist oppdatert

Informasjonsdirektør i Coop Norge, Bjørn V. Kløvstad, opplyser til Nationen at det i 2009 ble solgt 140 000 romdøgn gjennom den nye enheten i forbrukersamvirket.

– Man kan trygt regne med at Coops volum tilsvarer 20 prosent av alle feriegjester på Oslos hoteller i 2009, framholder Coop-direktøren.

Kløvstad tror den gode prisen er hovedårsaken til salgsøkningen. – Tilbudet er økonomisk gunstig i forhold til andre tilbud i markedet. Både på mat og reiser merker vi at folk i nedgangstider, eller nå de frykter finanskrise, velger billigste eller billigere varianter. Istedenfor å kjøpe indrefilet til lørdag velger de mørbrad, eller billigere biffstykker. Det samme viser seg på reiser, der folk vil på ferie, men er litt mer kritisk til pengebruken, og derfor leter etter billigere alternativ, sier Kløvstad.

Powered by Labrador CMS