Nyheter

Dagligvare skeptisk til rabattkuponger

Dagligvarebransjen er skeptisk til moderne rabattkuponger som distribueres via mobil.

Publisert Sist oppdatert

Narvesen, 7-Eleven og Deli de Luca er blant aktørene som bruker mobiltelefon og sosiale medier til å distribuere rabattkuponger som igjen trekker kunder til butikkene. Men i dagligvarebransjen er det den gode gamle papirkupongen som er førstevalget. Det skriver Dagens Næringsliv i en reportasje tirsdag.

Dagligvareaktørene er i det hele tatt skeptisk til kuponger som markedsføringsverktøy, noe som er tillatt i den nye markedsføringsloven.

– Vi er i utgangspunktet positive, men ikke for enhver pris. Vi avventer litt, og er opptatt av hva dette kan skape av verdier, sier informasjonsdirektør Per Roskifte i Norgesgruppen til Dagens Næringsliv.

Norgesgruppens direktør sier at konsernet ser på utviklingen i Sverige, og er innstilt på å lære av de svenske erfaringene med det nye markedsføringstiltaket.

I Rema 1000 er tonen mer positiv. – Kuponger blir vurdert på lik linje med andre markedsverktøy. Det er noe vi setter opp mot andre mer tradisjonelle tiltak i våre vurderinger, sier markedsdirektør Lars Kristian Lindberg i Rema 1000 til Dagens Næringsliv.

Powered by Labrador CMS