Nyheter

D.D.E. hos Reitan

D.D.E. har inngått en avtale med Reitan-gruppen som gjør at deres kommende album bare blir tilgjengelig hos Rema 1000, 7-Eleven og Narvesen, skriver Farojournalen.

Publisert Sist oppdatert

– Det stemmer at det er gjort en avtale med Reitangruppen om at det kommende D.D.E.-albumet skal selges gjennom deres kanaler. Albumet slippes 2. juni, og blir da solgt hos Rema 1000, Narvesen og 7-Eleven, sier adm. direktør Espen Tollefsen i Nordisk Film Distribusjon, som via sin avtale med MBO vil gi ut skiva.

Avtalen mellom Nordisk Film Distribusjon og Reitangruppen er av typen som har blitt populær i USA de seneste årene. AC/DC gjorde stor suksess da de ga Black Ice eksklusivt til WalMart, mens Best Buy bommet da de kjøpte Guns N`Roses sitt comebackalbum Chinese Democracy eksklusivt, skriver Farojournalen.

Tollefsen vil ikke si noe til fagbladet om Reitan har kjøpt inn et stort opplag uten returrett, slik det har blitt gjort med de nevnte amerikanske avtalene, men forteller om høyt salgsmål.

– Hvordan avtalen er gjort vil vi ikke gå inn på, men vi har sagt internt at vi skal selge mellom 60 000 og 100 000.

– Det er D.D.E. som sitter med det endelige valget. De ønsker å distribuere musikken sin der folk faktisk er. De ser på dette som den mest optimale salgskanalen, de når ut over hele Norge og ikke bare i byene. I tillegg er det flere forhandlere som har sagt at de ikke selger noe særlig D.D.E., og da har bandet tatt dem på ordet, sier Tollefsen videre.

Sten Andersen, produktsjef for musikk i Norske Rackgrossister, som leverer musikk til Coop og Shell, er ikke imponert over den nye alliansen. – Det er vel bare å dumpe D.D.E.-titlene, og aldri ta dem inn igjen, sier Andersen til Farojournalen.

Powered by Labrador CMS