Nyheter

- Dette er veldig stas

INGRESS: Øydis Jeanette Gylterud er glad, men ikke så overrasket over testresultatet. For butikken er super, mener hun.

Publisert Sist oppdatert

Øydis Jeanette Gylterud ved Rimi Finstadjordet synes det er kjempegøy at butikken scorer så høyt i sin nye profil.

- Det er veldig stas å få være med på dette. Nå skal vi jobbe beinhardt for å holde butikken på det nivået, sier Gylterud til Handelsbladet FK.

Hun syns den nye butikken er enklere og mer effektiv å jobbe i, noe som sannsynligvis har bidratt til den høye poengsummen. - Det er store flater å boltre seg på, og enkelt å eksponere varer. Butikken er oversiktlig og rasjonell. Kundene har også kommentert det, og lurer på om vi har bygd ut, sier Gylterud, som synes alt i det nye konseptet funker bra.

Den største utfordringen foreløpig, er etterspørselen etter et utvidet sortiment. Nye Rimi har som kjent snevret inn på sortimentet for å gjøre plass til større facinger. - Men sortimentet vil nok leve litt i denne testperioden. Vi sender inn salgstall hver dag, så jeg regner med kjeden vil justere sortimentet etter hva som selger og ikke selger, sier Gylterud, som hadde en vekst på rundt 50 prosent de første dagene.

At det i det nye konseptet ikke skal stå varer på topphyllene, byr derimot på noen utfordringer for dem som er vant med det gjennom flere år. - Det krever at en må bruke huet litt, spesielt når vi har et lite lager i tillegg. Men butikken virker større og mer åpen nå, så både for oss og kundene er det positivt. Vi må bare venne oss til å få hyppigere vareleveringer, sier Gylterud.

Den nye skilt-strategien, som butikktesterne også har lagt merke til og poengtert, tror Gylterud er et pluss for kundene. - Det letter jobben for en stresset husfar eller husmor, sier Gylterud.

Renhold er også lettere når det ikke står sjokkere overalt. - Nå har vi bare faste paller, alt har sin dedikerte plass, forklarer Gylterud.

Hun merker tydelig en helt ny giv i kjeden med det nye konseptet. - Det er helt annet fokus på dette enn det har vært ved noen omprofilering jeg har vært med på tidligere, sier Gylterud.

Gylterud er ny på Finstadjordet, hun har tatt over butikken etter drøye fem år på Rimi på Triaden i Lørenskog. Personalet scorer bra i testen, og Gylterud er også fornøyd med staben hun har overtatt. - Det er veldig bra mennesker. Og nå har de vært på kurs i kundebehandling, og vi har fått satt arbeidsoppgavene inn i et større system, sier hun.

Powered by Labrador CMS