Nyheter

Doblet sjokomelk-andelen

Fra 1. februar til nå har Q-meieriene doblet sin markesandel på sjokolademelk, fra 8 til 16 prosent.

Publisert Sist oppdatert

– Fra å selge cirka 20 000 liter i uka, selger vi nå 40-50 000 liter i uka. Og vi er tilbake i alle kjedene, sier adm. direktør Bent Myrdahl.

Q-meieriene ble i fjor delistet i en kjede med sjokolademelken sin. Det tok meieriet som et tegn på at det var på tide å forebedre seg. – Etter å ha forespurt

forbrukerne om hvordan en sjokomelk egentlig burde smake, utviklet vi en ny sjokresept og en ny kartong som sto i stil med den imagen en virkelig sjokomelk skal ha. Hele endringen forgikk på noen få måneder, sier Myrdahl.

En uavhengig test viste så at Q-meieriene hadde Norges beste sjokomelk. – Noen ganger er det alrigth å få en tilbakemelding om at du kan forbedre deg, sier Q-sjefen.

Fra 1. mai skiftet Q også den «tjukke» kartongen med en «slim» kartong.

Powered by Labrador CMS