Nyheter

Dressing på pølsa

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Nå lanseres Idun Hot Dog-dressing også i dagligvarehandelen. Kundene kjenner smaken fra bensinstasjoner, kiosker og gatekjøkken. ? For å få mest mulig ut av lanseringen, er det viktig at butikkene sikrer god felles eksponering av Idun Hot Dog-dressing og pølser. Dette vil vi legge til rette for ved utvikling av fleksibelt butikkmateriell, sier produktansvarlig Anne Cathrine Aasen i Stabburet.Dressingkategorien har vokst i verdi med 18 prosent de siste to årene. Det tilsvarer rundt 20 millioner kroner. 15 av millionene kommer fra Idun Pizzadressing.? Lanseringen viste at det lønner seg å satse på tilbehør til mat som spises ofte, sier Aasen. Pølsemarkedet er verdt 1,9 milliarder kroner, noe som er nesten 50 prosent mer enn markedet for dypfryst pizza.

Powered by Labrador CMS