Nyheter

Dumme Wal-Mart

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Wal-Mart sto for den dummeste hendelsen i amerikansk næringsliv det siste året. Det mener næringslivstidsskriftet Business 2.0. Konsernet har ikke det beste ryktet som arbeidsgiver. For å rette på det, dro et PR-byrå igang en kampanje der smiley-en som Wal-Mart aller helst ville hatt patent på, stilte som kandidat til kongressen. Kampanjen førte til lavere salg og lavere fortjeneste.

Kaffekjeden Starbucks får pris for mest ugjennomtenkte markedsføringsknep, skriver Dagens Industri. Kjeden sendte ut rabattkuponger i eposten, men fikk så voldsomt gjennomslag at den måtte trekke tilbake kampanjen. Nå er den stevnet for over 800 millioner kroner for brutte løfter.

Powered by Labrador CMS