Nyheter

Emv-konkurranse i Coop

Kooperasjonen har en intern konkurranse blant butikkene for å få økt salg av Coops egne merkevarer. Etter tredje kvartal er det kåret regionsvinnere for de ulike kjedekonseptene, ifølge internbladet I Coop.

Publisert Sist oppdatert

I tillegg har en jury kåret beste butikk per kjede på sortimentslojalitet på X-tra produktene til Coop.

Juryvinnerene er Coop Extra Tangvall (Forbrukersamvirket Sør), Coop Prix Fannrem (Coop Orkla Møre), Coop Obs Rudshøgda (Coop Innlandet), Coop Mega Elverum (Coop Tesam) og Coop Marked Dalen (Coop Vestfold og Telemark).

Emv-andelen etter tredje kvartal er i gjennomsnitt 10,88 prosent for Coop Marked, 9,7 prosent for Coop Mega, 12,26 prosent for Coop Prix, 14,6 prosent for Coop Extra og 10,53 prosent for Coop Obs.

Men flere butikker har en større andel, som Coop Extra Tangvall som har en emv-andel på 16,33 prosent.

Powered by Labrador CMS