Nyheter

Energidrikker med rekordsalg

Salget av energidrikker i dagligvarebutikkene øker kraftig. En fersk Nielsen-måling viser et butikksalg på 440 millioner kroner målt over de siste 52 ukene. I fjor var salget på 294 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver Aftenposten tirsdag.

Salget av Red Bull, Battery, Burn og andre energidrikker bekymrer helsemyndighetene, for stort forbruk gir en rekke bivirkninger. Men det ser ikke ut til å bekymre kundene. Aftenposten har snakket med flere unge bruker som kjøper Red Bull fordi det gjør det lettere å holde seg våken på skolen.

Red Bull er den mest profilerte av energidrikkene, og er på rekordtid blitt en storaktør i det norske markedet, ikke minst på grunn av sponsoravtalene med Aksel Lund Svindal og Petter Northug . Som du tidligere har lest i handelsbladet.no så har et norske salgsselskapet til Red Bull meldt seg inn i Dagligvareleverandørenes Forening (DLF) som en del av satsingen på det norske dagligvaremarkedet.

I tillegg til salgstallene fra Nielsen kommer salget av energidrikker i andre salgskanaler , som treningssentre og servicehandelen.

Powered by Labrador CMS