Nyheter

Enorm reklameaktør

Orkla er i ferd med å bli en reklamegigant på størrelse med landets største annonsør, Norgesgruppen, skriver Kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Det er tidligere mediebyrådirektør i IUM og i dag konsulent i Marketing Toolbox, Arne-Inge Christophersen, som mener dette.

Orkla er i ferd med å bygge opp et selskap med enorme reklamebudsjetter. For med merkevarer som Jordan, Zalo, Kims, Stabburet, Nidar, Toro, Denja og Mr. Lee i porteføljen, kommer Orkla-konsernet til å få enormt med makt på reklamekjøpersiden.

- Norgesgruppen er ubestridt størst i Norge, men Orkla nærmer seg nå. De ligger i størrelsesorden pluss minus en halv milliard kroner og det er ikke mange andre i den klassen der, sier Arne-Inge Christophersen til Kampanje. Etter det Kampanje kjenner til så ligger Norgesgruppen fortsatt over en halv milliard kroner i reklameinvesteringer i året. Men Orkla knapper nå inn på forspranget. Christophersen mener Orkla er noe av det fremste Norge har på markedsføring og at det er noe også de nye selskapene kommer til å få ta del i.

Powered by Labrador CMS