Nyheter

Extra myk tyggisnyhet

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Wrigley har nettopp lansert ennn ny ny Extra Extra E t --tygge tygge t --gummi i smaksvariantene Spearmint, Peppermint og Raspberry. En eske inneholder 14 pent innpakkede tynne, sukkerfrie plater.Tyggisen er myk, uten coating.

- Bakgrunnen for at vi kommer med denne nå, er at dette produktet har vært lansert ute i Europa og satt gode spor etter seg. Den norske lanseringen skjer for øvrig samtidig med den svenske, forteller markedssjef Trygve Karlsen i Wrigley.

- Dette er et unikt produkt i det norske markedet. Det har en hendig og praktisk pakning som lett får plass i lommen. Det ser eksklusivt ut og skiller seg fra de tradisjonelle tyggegummiene du ser på markedet i dag.

- Salgsutsiktene?

- Vi har stor tro på at den kommer til å selge bra. Det er viktig å lansere nyheter med jevne mellomrom, for det er nyhetene som bidrar til kategoriveksten. Det ser vi av det vi har lansert tidligere; det er de nye produktene som driver markedet oppover. Vi har minst én nyhet innenfor de ulike kategoriene hvert år. I 2007 hadde vi faktisk hele 17 nye varenumre innenfor pastiller og tyggegummier, og de bidro klart til markedsveksten. Vi har en dyktig PU-avdeling i Chicago som stadig vekk kommer opp med nye produkter, og vi velger ut de vi mener passer best for det norske markedet.

- Mer nytt i vente fra Wrigley i år?

- Vi har nye produkter som vi ruller ut nå i mai, og vi har et program for høsten, også. Det går både på tyggegummi og pastiller. Vi kan ikke hvile på laurbærene, vet du.

Powered by Labrador CMS