Nyheter

Fakta om vareområdet

Presentert av: Sissel Flesland Markedsinformasjoner AS

Publisert

Kosmetikke og hygiene:

VAREGRUPPEN: Omfatter alle typer hudpleieprodukter, solbadmidler, hårprodukter, dekorativ kosmetikk, dufter og hygieneprodukter.

MARKEDSSTØRRELSE (pr. år):Verdi i forbrukerkroner i 1999: ca. 5,34 mrd.

DISTRIBUSJONSKANALER (i verdi):I vareområdet Kosmetikk og hygiene distribueres rundt 40 % gjennom dagligvarebutikker. Faghandel distribuerer ca.40 % og andre kanaler anslagsvis 20 %.

VAREFORSYNING ( i verdi): Dagligvaregrossister????????????: ca. 40 %Faghandelsgrossister og direktesalg ? ???.: ca. 60 %

LEVERANDØRER:Leverandører til dette markedet er blant andre Midelfart, L?Oreal, Lilleborg, Procter & Gamble, Beiersdorf, Engelschiøn Marwell Hauge, Colgate Palmolive. I tillegg finnes det en rekke andre leverandører.

TENDENSER:Totalt sett øket markedet med ca. 8 % i 1999. De vareområdene som øket mest var dekorativ kosmetikk, dufter og hudpleie som alle øket med mer enn 10 %. Når det gjelder hårprodukter øket hårfarge med hele 25 %.

KILDER:Kosmetikkleverandørenes forening

Powered by Labrador CMS