Nyheter

Familiesmoothie

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

- Vi vil ta smoothie ut til folket, sier Carl Ivarsson, produktsjef i Stabburet, som satser på å ta 30 prosent av smoothiesmarkedet gjennom den nye serien Nora Drikk 2 Frukter.

- Som førstemann i Norge lanserer vi énliterskartonger med smoothies i stor skala. Dermed gjør vi drikken, som så langt har vært et storbyfenomen i Norge, mer folkelig. Nå blir den tilgjengelig for hjemmebruk. I dag drikker for eksempel britene 7,5 ganger så mye smoothie som nordmenn, og enlitere står for hele 40 prosent av dette markedet, sier Ivarsson, som har jobbet med produktet i rundt et og et halvt år før lanseringen.

Men for å gi hovedkonkurrentene Tine og Solo steinhard konkurranse, kommer nysatsingen til Stabburet også i 0,33-kartonger.

- Hvorfor akkurat smakene mango/pasjon og blåbær/bringebær?

- Vi har testet mange smaker, både på barn og voksne. Men vi har tatt utgangspunkt i trender i Europa, der mango er veldig populært, og i vårt eget juicesalg, der blåbær har hatt stor fremgang, sier Ivarsson, og forteller at smoothien inneholder bare frukt og bær, uten tilsetninger av noe slag.

Stabburet har for øvrig valgt navnet Drikk 2 Frukter for å kommunisere bedre overfor forbruker hva smoothie er. - Vi vil som sagt folkeliggjøre drikken, og mener nå tidspunktet er riktig for en storsatsing, sier Ivarsson til Handelsbladet FK.

Powered by Labrador CMS