Nyheter

Feirer norsk sjømat

29. september 2011 inviterer Eksportutvalget for fisk (EFF) hele den norske sjømatnæringen til jubileumskonferanse i Oslo Spektrum.

Publisert Sist oppdatert

I 2011 er det 20 år siden EFF ble etablert som norsk sjømatnærings felles markedsføringsorganisasjon.

– Jubileumskonferansen vil være en feiring av de 20 årene som har gått, og et tilbakeblikk på de erfaringene vi som en av verdens ledende sjømateksportører har gjort oss når det gjelder fellesmarkedsføring. Samtidig markerer jubileumskonferansen et ønske om å se framover. Vi håper å inspirere til visjonære diskusjoner om hvor langt norsk sjømat kan nå med langsiktig merkevarebygging , sier adm. direktør Terje E. Martinussen i EFF.

Konferansen legges opp rundt spørsmålene: Hvordan skal vi øke verdien av norsk sjømat i eksisterende og nye markeder? Hvordan skal vi skape økt etterspørsel etter norsk sjømat i forbrukermarkedet i Norge?

– EFF ser et betydelig potensiale for norsk sjømatnæring i å styrke merkevaren norsk sjømat. Samtidig er potensialet for etablering av unike merkevareprodukter basert på norsk sjømat svært stort. I Norge og internasjonalt ligger det også store muligheter for innovasjon innen sjømatsegmentet, og da særlig innen dagligvarehandel, sier Terje E. Martinussen.

Fra talestolen og i paneldebatten vil man få høre personer som IOCs sjef for sponsorater og merkevarebygging, Gerhard Heiberg; adm. dir. Peter G. Rebeiz i Balik laks; fiskeri- og kystminister Lisbeth Berg-Hansen; representanter fra dagligvarehandel og mange representanter fra norsk sjømatnæring.

Powered by Labrador CMS