Nyheter

Feiret med Q-forbrukerne

Q gjennomførte sitt månedlige nettmøte med forbrukerne i går kveld, og det meldes om god stemning etter at en forbrukerdreven innovasjon nylig ble prisbelønnet.

Publisert Sist oppdatert

– Det var gøy å «mimre» litt sammen med Q-folka om at vi forrige uke vant Kiwis sunnhetspris «GULLroten» med Drømmelett, skriver Q-sjef Bent Myrdahl i en epost til Dagligvarehandelen.

– Uten åpen innovasjon og Qs vilje til å eksperimentere, ville vi neppe kommet frem til Drømmelett. Jeg tror også forbrukerne føler det ålreit å ha vært med å utvikle produktet som vant Kiwis første GULLrot.

Q-meieriene har nå passert over 1.000 ideer på «Min Q-idé», men mange forbrukere er allerede utålmodige.

– De vil at vi skal levere neste innovasjon før vi har fått lansert det vi har på gang. Vi la derfor ut 6 av de 1.030 ideene vi har fått inn på Min-Q-idé til diskusjon og avstemming, opplyser Myrdahl.

Over 150 kommenterte under nettmøtet og mange stemte på de forskjellige ideene.

Under nettmøtet var det imidlertid ikke bare ros å få.

–Mange er nå opptatt av plastproblematikk og overenballlering. Det er helt supert å bli holdt litt i øra av forbrukerne, mener Q-sjefen

Powered by Labrador CMS