Nyheter

Finalistene til i Retailprisen

De store aktørene dominerer, men også de små står på shortlisten til å motta Retailprisen i år. Prisutdelingen er 4. mai.

Publisert Sist oppdatert

Av 96 innleverte arbeider ble det totalt 36 finalenominasjoner. Tines «Da brunosten ble rosa» (MediaCom) er nominert i tre kategorier hver, mens «En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj (SMFB), «Send én Smash!» for Nidar (Saatchi & Saatchi) og «Vennskapsfrokost» for Tine (JCP) har fått to nominasjoner hver. Også Meny har tre ulike nominasjoner, mens Obs og Circle K også står på lista. Blant de nominerte finner vi også små aktører, spesielt i kategorien for pakningsdesign.

– Det er artig at Det Glutenfrie Verksted er nominert til Retailprisen 2016 i klassen Pakningsdesign. Jeg er stolt av denne nominasjonen og tenker det er et tegn på at Det Glutenfrie Verksted har bidratt positivt til den veksten som vi har sett i kategorien «fri for», sier verkstedeier Monica J. Hellmann til Dagligvarehandelen.

Her er alle de nominerte:

Retailkonsepter

«En primærsatsing på butikken som mediekanal» for Personlig mote av BigBlue&Company

«Spiser du bedre, lever du bedre» for MENY av Kitchen

«Velvære» for Meny av Kitchen

«Coop Obs» for Coop Obs av Reactor Retail

«Elkjøp Nordic» for Elkjøp av Reactor Retail

Integrerte retailkampanjer

«Diadora Delivery» for Diadora av SMFB

«Vennskapsfrokost» for TINE av JCP

«Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi

«Maxbo – Klart du kan 2.0» for Maxbo av McCann/SDG

«Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom

Årets lansering

«En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj av SMFB

«WAR» for Den norske opera og ballett av Red Media Consulting

«Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom

«Wanted by Diplom-Is» for Diplom-Is av Los & Co

«Diadora Delivery» for Diadora av SMFB

«Circle K – Take it easy – nytt navn samme folka!» for Couche-Tard av Starcom

Events

«Diadora Delivery» for Diadora av SMFB

«Osteriet Utforsker» for TINE av We Are Live AS

«En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj av SMFB

«WAR» for Den norske opera og ballett av Red Media Consulting

«Vennskapsfrokost» for TINE av JCP

Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter

«Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom

«MyCubus» for Cubus av Hyper

«Rustet for arbeidslivet» for Kiwi av Geelmuyden Kiese

«Elkjøp Campus: We are on» for Elkjøp av Elkjøp Nordic

«MENY Masters» for MENY av MENY

Pakningsdesign

«By Qvale» for By Qvale av WE Oslo

«En Poppa snacksserie!» for Sørlandschips av Notch

«Det Glutenfrie Verksted» for Det Glutenfrie Verksted av WE Oslo

«Voss Bryggeri bokslinje» for Voss Bryggeri av Metric

«Myken Gin» for Myken Destilleri av Metric

Åpen klasse – Innovasjon og kreativitet

«Skipp butikken» for Kolonial.no av Anorak

«Valuta-Lotto» for Norsk TIpping av McCann/SDG

«Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi

«WAR» for Den norske opera og ballett av Red Media Consulting

«Si hei til Volvo V» for Volvo av JCP

Retailprisen deles ut på Retaildagen, som arrangeres av Kreativt Forum, Anfo og RetailEnergy. Les mer om Retailprisen på denstoreretaildagen.com.

Powered by Labrador CMS