Nyheter

Flere kjøttprodusenter velger Nyt Norge

To nye kjøttprodusenter velger Nyt Norge-merket.

Publisert Sist oppdatert

Denne uken kommer både Toten Kjøtt og Kuraas ut i butikk med Nyt Norge-merkede produkter.

– Jeg forstår godt at stadig flere kjøttprodusenter ser verdien av å velge Nyt Norge-merket, all den tid det importeres 24 000 tonn kjøtt i året. Nyt Norge gjør det enkelt for forbrukerne å velge norske matvarer i butikken. Det ser også matprodusentene verdien av, sier adm. direktør Nina Sundqvist i Matmerk.

– Nyt Norge-merket er et anerkjent merke som gir trygghet til forbrukere om at kjøttfe-serien vår er helnorsk. Vi synes det er viktig at forbrukeren raskt kan se hvor produktet kommer fra, noe Nyt Norge-merket synliggjør godt i butikk, sier Kenneth Kuraas i Kuraas.

– For oss er det viktig å ivareta en tradisjonsrik identitet og kunne tilby forbrukeren kvalitetsprodukter lagd av norske råvarer, sier Jimmy Høiberget i Toten Kjøtt.

Powered by Labrador CMS