Gunstein Instefjord, fagdirektør for handel i Forbrukerrådet.

Nyheter

Forbrukerrådet forstår Rema

Forbrukerrådet er ikke negativ til Rema 1000s «Bestevenn»-strategi.

Publisert Sist oppdatert

NTB: – Vi ønsker en god konkurranse i dagligvaremarkedet, det er bra for forbrukeren. Og vi har forståelse for at Rema 1000, som minste aktør, tar grep for å styrke sin posisjon, sier Gunstein Instefjord, fagdirektør for handel.

Han viser til at Rema-butikkene med strategien ønsker å gjøre plass til lokale varer. Forbrukerrådet vil gjerne ha større forskjeller mellom butikkene, noe som gir forbrukerne mulighet til å velge.

– Det er vi som forbrukere som bestemmer, og dersom ikke butikken har det vi vil ha, går vi i en annen butikk. Det gjenstår å se om Rema vil treffe forbrukerne med de grepene som tas nå, sier Instefjord. (©NTB)

Powered by Labrador CMS