Nyheter

Foredling og ferdigstilling

Publisert

? Vi satser stadig mer på å videreutvikle og foredle de kjøttvarene vi har, slik at de er nesten ferdige for forbruker. For eksempel steker og koker vi produktene eller marinerer, skiver og kutter dem opp. Vi har ingen planer om å satse på komplette ferdigmatløsninger, men vi vil ferdigstille kjøttproduktene våre enda mer fremover, for å bidra til mer lønnsomme produkter for både oss og handelen. Vi merker god respons på dette hos forbrukerne.Dette sier markedssjef Knut Jacobsen om Gildes strategi i møte med ferdigmattrenden. Jacobsen forteller at det foreligger planer om nye foredlede produkttyper.? Vi har mange idéer vi skal prøve å bidra med fremover, men jeg vil ikke uttale meg i detalj om dette på det nåværende tidspunkt, sier han. Markedssjefen mener at de voldsomme veksttallene på fersk ferdigmat i hovedsak skyldes et svakt utgangspunkt.? Dette var et veldig lite segment. Dermed får man nødvendigvis ganske store økninger når det begynner å vokse, men det er helt klart noe som ligger i tiden også. Jeg er sikker på at veksten vil fortsette, sier han.Konkurransen fra aktørene med hele måltidsløsninger frykter Jacobsen ikke.? Det er mulig det vil få noe å si for oss, men vi føler dem ikke som noen direkte konkurrent i dag. I enkelte situasjoner vil noen forbrukere ha helt ferdige produkter, men fortsatt vil de fleste gjerne bidra litt selv til middagen og føle at de har gjort en innsats for å lage maten, uten at det nødvendigvis tar mye tid. Da har man også muligheten til å velge tilbehøret selv. Jeg tror vi kan leve side om side, og har ikke merket noen omsetningsnedgang siden Fjordland kom på banen, sier han.

Powered by Labrador CMS