Drifts- og opplæringssjef Andreas Ruud hadde med blomster til kjøpmann Neta Nadarhjah da Extra Majorstuen rundet 100 millioner i omsetning. Distriktssjef Leon Kenich og butikksjef Nicolai Maaø syntes også det var grunn til en markering.

Nyheter

Første med 100 millioner i Oslo

I går ble Extra Majorstuen den første oslobutikken i Coops spydspisskjede som passerte 100 millioner i omsetning.

Publisert Sist oppdatert

Kjøpmann Neta Nadarhjah trives godt i butikken om dagen.

– I 2015 klarte vi 90 millioner. Vi har vokst på lave priser, stort utvalg og service, fremhever han tilfreds.

Drifts- og opplæringssjef Andreas Ruud i Extra er ikke mindre fornøyd.

– 100 millioner er stort. Det er en magisk grense, sier han.

For kjøpmannen ligger det 12 års hardt arbeid bak markeringen av at butikken har rundet 100-millioners merket. Nadarhjah overtok den daværende Rimi-butikken i 2004 og omsatte for 64 millioner det første året.

Butikken ble konvertert fra Rimi til Extra i midten av september 2015 og har merket en økning også i kundetrafikken deretter. I fjor endte veksten på 10 prosent i forhold til året før. Nå er i snitt 18.000 innom per uke.

De siste dagene har kanskje noen av de faste kundene latt seg lokke til Rema som vant VGs julematbørs. Det bekymrer ikke Extra-kjøpmannen.

– Rema vant julebørsen, ja, men vi er best i hverdagshandel hele året, tilkjennegir han.

Powered by Labrador CMS