Nyheter

Forsvarer app-satsing

Professor Odd Gisholt bed BI mener dagligvare-apper er fåfengt og unødvendige. Det er ikke kjedene enige i.

Publisert Sist oppdatert

– Det virker ikke som Gisholt følger helt med i tiden. Middagsplanleggeren er en stor suksess i Rema 1000 der du får kokebok og handlelapp i ett. Nærmere én million har lastet ned Middagsplanleggeren, og det viser at kundene ønsker seg en enklere hverdag. Det bidrar også i arbeidet mot matsvinn fordi porsjonsberegninger i oppskriftene hjelper deg med å lage riktig mengde mat, sier kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer til Kampanje.

– Vi hadde ikke hatt appen dersom vi ikke hadde tro på at det flytter andeler, legger hun til.

Kommunikasjonssjef Kine Søyland i Norgesgruppen vil ikke konkludere med at appene deres flytter markedsandeler.

– Det skal ikke jeg uttale meg om, men det er ingen tvil om at vi opplever at apper er en god service for kundene våre. De er utarbeidet for å matche det kundesegmentet kjedene henvender seg til. Vår erfaring så langt er at appene blir godt mottatt og oppleves som en ekstraservice. Vi opplever økt lojalitet fra kundene som laster ned appene, sier hun til Kampanje.

Powered by Labrador CMS