Nyheter

Fra Centra til Ultra

Centra-butikken på Majorstua i Oslo er historie. I går åpnet Ultra Colosseum. Men Centra er ikke død, forsikrer kjedesjef Glenn Steiner.

Publisert Sist oppdatert

Den nyåpnede butikken på Oslo vest er Norges flotteste supermarked, skal vi tro kjedesjefen. – Norges største utvalg på kolonial og Norges beste ferskvare. Uten tvil, sier Glenn Steiner til Handelsbladet FK.

Når Ultra Colosseum etter en kraftig oppgradering har byttet fra Centra til Ultra, er det bare én butikk igjen med Centra-navnet, nemlig Centra Høvik. Som en kuriositet var det her Glenn Steiner, kjedesjefen i Ultra, Centra og Jacobs, startet sin karriere som butikksjef 26 år gammel.

Centra fortsetter
– Hva skjer med Centra nå?
– Det er ikke tatt noen beslutning om at det ikke skal være Centra i fortsettelsen. Centra Høvik lever i beste velgående. Ultra, Centra og Jacobs annonserer under samme profil, og har samme priser. Så tilpasser vi konseptet til den enkelte butikk. Det blir ikke noe endring på det, sier Steiner. Det er fortsatt ikke avklart hvor E18, som går forbi Centra Høvik, vil gå i fremtiden, eller når en oppgradering av denne butikken vil finne sted.

{{image:2}}Lojale kunder
Steiner sier at overgangen til nytt konsept ikke var mer dramatisk enn at butikken likevel skulle oppgraderes, og man mente Ultra-konseptet var det beste. – Her har vi dratt ferskvarebegrepet veldig langt, og det er jo kåret til en av verdens beste butikk-konsepter, sier Glenn Steiner.

– Hvordan ble det nye konseptet tatt imot?
– Vanvittig godt. Vi har hatt stengt i nesten seks uker. I denne butikken er kjernekunden superlojal, det har den vært siden åpningen for 12 år siden. Kundene sto i lang kø, og minst 12 av dem hadde med blomster til de ansatte. Det er ganske spesielt, sier Glenn Steiner.
Ultra Colosseum har investert i mye teknologi i den nye butikken, blant annet har de egne mørningsskap for kjøtt, kjempestort ostemodneri, og mye nytt når det gjelder displayer og kommunikasjon med kundene.

Powered by Labrador CMS