Nyheter

Fremgang for Orkla

Orklas driftsresultat endte på 860 millioner kroner i tredje kvartal. Det er en fremgang på 5 prosent fra tilsvarende periode i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Driftsresultatet for Orklas merkevarevirksomhet endte på 903 millioner kroner i kvartalet, mot 868 millioner i tilsvarende periode i 2013. Fire av fem forretningsområder hadde vekst i driftsresultatet. Særlig god fremgang hadde Orkla Confectionery & Snacks og Orkla Food Ingredients, mens Orkla Foods og Orkla International hadde tilbakegang.

– For andre kvartal på rad oppnår vi omsetningsvekst innenfor merkevarer, til tross for hard konkurranse i våre hjemmemarkeder. I tiden som kommer må vi imidlertid bruke enda større kraft på innovasjon og merkevarebygging. Samtidig må vi legge til rette for et tettere og bredere samarbeid med de nordiske dagligvarekjedene, sier Orklas konsernsjef Peter A. Ruzicka (bildet) i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS