Nyheter

Fremskyndet Skyr-lansering

Q-Meieriene hadde opprinnelig planlagt å lansere den nye varianten av Skyr-yoghurten i 2011, men stor forbrukerpågang fremskyndet lanseringen.

Publisert Sist oppdatert

– Ikke lenge etter at vi lanserte Q Skyr med smakstilsetning, etterlyste forbrukerne en naturell variant i ulike fora og nettsamfunn. Vi fikk også mange henvendelser direkte til oss, sier Kristin Myhre, produktsjef for Q Skyr i Q-meieriene. – Forbrukernes meninger er viktige for vår produktutvikling, og i dette tilfellet bidro de også helt klart til å fremskynde lanseringen, sier hun i en pressemelding.

– Det blir spennende å følge salget av både de smakstilsatte variantene av Q Skyr samt Q Skyr Naturell. Det er første gang disse produktene er i salg i helse- og slankemånedene januar og februar. Med salgssuksessen fra i høst friskt i minne, har vi store forventninger til de kommende ukene, sier Myhre.

I løpet av de fire første månedene Q Skyr var i salg, ble det solgt 1,6 millioner begre, noe som utgjorde en markedsandel på 9,6 prosent av det totale lett-yoghurtmarkedet.

Powered by Labrador CMS