Nyheter

Fresh Water i Selecta

Fresh Water fra Care Packs blir en del av Selectas drikkevaresortiment fra november.

Publisert Sist oppdatert

­– Det har vært viktig for Selecta å lansere bærekraftige produkter også innenfor drikkevarer, sier konseptsjef Ivan Buncic fra Selecta i en pressemelding.

– Med Fresh Water i sortimentet, får vi en leverandør som matcher oss bra på våre behov. Ved å gå fra 100 prosent fossil emballasje over til noe som er 88 prosent plantebasert – inkludert både kork og emballasje ­– så vil bærekraftsavtrykket reduseres betydelig. Dette er en meget viktig avtale for oss, sier Carina Jonsson fra Selecta i samme melding.

Det er Fresh Water i smakene Papaya og Peach som lanseres i Selectas vending-maskiner. Fresh Water by Carepacks tappes på Brevik Brygge utenfor Porsgrunn og har i dag en kapasitet på 72 millioner enheter. Det er planlagt utvidelse til en totalkapasitet på 258 millioner enheter. Anlegget er bygget for oppskalering og med tanke på miljø og bærekraft for drikkevarer på kartong.

Selecta er ledende i 16 europeiske land innen automat-tjenester og kaffe- og vannløsninger på arbeidsplassen, på farten, eller for hoteller, restauranter og kafeer. Selecta har en årlig omsetning på 1,6 milliarder euro og distribueres ved nesten 450.000 utsalgssteder.

– Dette er en viktig avtale og barriere for oss, Avtalen vil gi langt bedre distribusjon i kioskmarkedet – et marked som er viktig for oss, sier daglig leder Stig Ola Johansen i Carepacks.

Powered by Labrador CMS