Nyheter

Frokostklubb nummer fem

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Statoil regner med å få ut 800 000 Frokostklubb-kopper på veien i år. Frokostklubb-konseptet har økt kraftig fra starten i 2004. Da solgte kjeden 350 000 kaffekopper; i fjor skaffet 704 000 tørste sjåfører seg koppen med gratis påfyll.

Litt mer statistikk: Økningen i fjor var på 28 prosent, nå har hver fjerde norske bil en Statoil-kopp, og opplendingene er de beste kundene. I fjor fylte bilistene koppene sine 22 350 000 ganger.

- Undersøkelser viser at det å fylle kaffekoppen er den nest viktigste årsaken til at folk svinger innom våre stasjoner, sier markedssjef Petter Knutsen i Statoil. 26 prosent av de spurte bilistene sa de stoppet for å fylle koppen, mens 29 prosent stoppet for å fylle drivstoff.

Powered by Labrador CMS