Nyheter

Froosh i Norge

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Fire år etter at trendanalysikerne spådde at smoothies ville ta av, håper svenske Froosh at fruktdrikkene endelig skal bli store i dagligvarehandelen. Etter drøye fem måneder i det svenske markedet er det solgt mer enn 120 000 flasker Froosh i kiosker og dagligvarebutikker.? Vår hypotese er at svensker og nordmenn på farten vil ha gode og sunne alternativer til brus og melkeprodukter. En Froosh-smoothie dekker 40 prosent av det daglige behovet for frukt og grønnsaker og metter også mer enn en vanlig juice, sier Sussie Blomqvist, viseadministrerende direktør i Froosh AB.Trendanalytiker Ole Petter Nyhaug i Univero Fishnet mener det spesielle med smoothies er at trenden ser ut til å drives av forbrukerne selv, ikke av reklame eller produkteksponering. ? Smoothies i dagligvare er nesten ikke tilstede, men vi forventer en sterk økning i dette tilbudet i år, sier han.

Powered by Labrador CMS