Nyheter

Fulltreffer for Northug-reklame

Nordmenn ser ut til å la seg sjarmere av reklamen med Petter Northug bak kassa på Coop Extra, skriver Kampanje.

Publisert Sist oppdatert

I reklamefilmen, som er laget av Try Reklamebyrå, viser Coop med skjult kamera hvordan Northug ekspederer kunder på en av deres butikker i Stjørdal. Dette er noe nordmenn ser ut til å både like og huske, ifølge en måling somer gjennomført av Mediacom i samarbeid med Kampanje.

48 prosent sier de liker reklamen mye bedre eller bedre enn andre reklamefilmer som er målt i undersøkelsen og som har gått på tv denne høsten. Oppmerksomheten rundt filmen er også stor og hele 72 prosent av de som har svart sier de husker å ha sett den.

I «Reklamebørsen Spesial» er også reklamefilmen til Meny målt, og det med svakere resultater enn Coops reklamefilm med Petter Northug. Også sammenlignet med andre Coop-filmer skårer den nyeste reklamefilmen med Petter Northug høyt.

– Vi har målt 13 filmer for Coop opp gjennom årene vi må helt tilbake til 2008 for å finne en like godt likt reklame for annonsøren. Dette er overaskende for meg, men sier vel både noe om et folk som tilgir sine idrettshelter og om hvordan Northug fremstår i filmene, sier strategisk rådgiver Håvard Windstad i Mediacom til Kampanje.

Powered by Labrador CMS