Nyheter

Går for 100 millioner med Semper

Bonaventura Sales satser stort på glutenfrie produkter fra Semper. Målet for det nye agenturet er å øke markedsandelen fra 25 til 40 prosent.

Publisert Sist oppdatert

– I 2012Semper har over 100 glutenfrie produkter, fra mel til pizzabunner, som er klare for det norske dagligvaremarkedet. regner vi med å selge Semper-produkter for 100 millioner kroner, sier Bonaventura Sales-sjef Jon Warset.

Nå får Bonaventura Sales-porteføljen påfyll fra nye Semper-produkter. Norgesmøllene hadde tidligere agenturet på Sempers glutenfrie produkter, mens Tine hadde Småfolk. Nå er alt samlet under merkeparaplyen til Bonaventura Sales ute på Lysaker. Svenske Semper, som eier Småfolk, har i tillegg etablert et eget servicekontor med tre ansatte hos Bonaventura Sales. Det er en bekreftelse på hvor tungt det skal satses i det norske dagligvaremarkedet.

Også babymatserien Småfolk fra Semper er en del av regnestykket når salgstallene skal nå 100 millioner kroner. Som en del av vekstplanen skal markedsandelene øke fra 18 til 25 prosent for utfordreren i babymatmarkedet.

– Markedet for glutenfrie produkter?

– Det er voksende, i likhet med andre allergiprodukter. Dette er kunder som naturlig nok kan mye om mat, og som er bevisste på hva de kjøper. Jeg vil tro at de handler dyrere og mer enn andre kunder i dagligvarebutikkene, samtidig som de også kjøper de samme produktene til resten av familien, sier Jon Warset.

Les hele saken i ukens papiravis

Powered by Labrador CMS