Nyheter

Går mot tidenes grillsesong for Norgesgruppen

Norgesgruppens butikker ligger allerede an til å få en av de beste grillsesongene noen sinne. Meny melder om en salgsvekst på 6,8 prosent på kjøtt, mens Ultra har økt 13,2 prosent på pølser.

Publisert Sist oppdatert

Norgesgruppens butikker merker at det er stor etterspørsel etter kjøttprodukter, deriblant svin, nakke og indrefilet.

Jacobs Utvalgte har utvidet pølsesortimentet som selges både i Meny og Ultra med nye varelinjer. Rå pølser fra Jacobs Utvalgte har hatt en volumvekst og netto omsetningsøkning på hele 44 prosent. Pulled pork har vokst frem som den nye burger-trenden, og Meny har hatt en omsetningsøkning på nesten 600 prosent mot fjoråret. Meny solgte dessuten i forrige uke 17 500 burgere av den nye Angus-burgeren fra løsvektdisken utviklet av Meny-lauget, en økning på 45 prosent fra forrige burger-kampanje tidligere i år.

Fisk som grillmat er også i skuddet. Laks utpeker seg som ferskvareproduktet med den aller beste salgsutviklingen i Spar, med en økning på totalt 480 prosent på to sommervarianter i aluform.

Powered by Labrador CMS