Nils Øveraas og Arne Kristian Kolberg. Foto: Marius Dalseg Sætre, DNT

Nyheter

Gilde blir DNTs turpartner

Nortura har inngått en treårig samarbeidsavtale med Den Norske Turistforening (DNT) gjennom merkevaren Gilde. Samarbeidet vil bli en av Nortura sine største sponsoravtaler.

Publisert Sist oppdatert

– DNT har vært en ønskepartner for Gilde, så vi er veldig glade for at vi nå har fått på plass en avtale, sier konsernsjef Arne Kristian Kolberg i Nortura i en pressemelding.

– For mange er Gilde sine produkter allerede en viktig del av turopplevelsen. Pølser og brødskiver med godt pålegg gir både energi og motivasjon til små og store turgåere. Med det nye samarbeidet ønsker Gilde å bidra til å tilrettelegge for enda flere turer, sier Kolberg.

– Vårt mål er å gi natur- og friluftsopplevelser til så mange som mulig, og dette samarbeidet hjelper oss med å nå ut til enda flere. Gilde byr på gode råvarer fra den norske bonden, som igjen gir god mat på tur til turglade nordmenn. Vi gleder oss til å samarbeide for å få enda flere med ut på tur, sier generalsekretær Nils Øveraas i DNT.
Arne Kristian Kolberg påpeker at det er kort vei fra den norske bonden til DNT sine turstier og hytter.
– Nortura er eid av 19 000 bønder fordelt over hele landet. Mange har personlig glede av arbeidet DNT gjør i deres nærområde. Samtidig er gårdsdrift og beite viktig for å opprettholde kulturlandskapet, som igjen legger til rette for turisme og friluftsliv, sier Kolberg.
Han forteller at det er for tidlig å si noe om de konkrete planene, men at samarbeidet vil tre i kraft fra og med nyåret.

Powered by Labrador CMS